Ny lokalafdeling Enhedslisten Morsø

Torsdag aften blev Enhedslisten lokalafdeling Morsø formelt stiftet. I 20 år har medlemmer fra Mors været en del af Enhedslisten Thy-Mors.

På den stiftende generalforsamling blev der valgt et arbejdsudvalg på 7 personer. Enhedslisten Morsø har en flad struktur, og har således ikke en formand. Ligesom alle medlemmer er velkomne til arbejdsudvalgets møder.

Processen mod at blive en selvstændig lokalafdeling har været længe undervejs. ”Det sidste halve år har styrket aktiviteten blandt medlemmerne, så nu var tidspunktet rigtigt. Arbejdet mod kommunalvalget til november har betydet øget travlhed og øget det politiske fokus. Særligt har vi vendt lokalpolitiske emner, men også nationale og internationale emner bliver debatteret på vores medlemsmøder, som vi holder hver anden uge.

Enhedslisten Morsø fejrer den nye lokalafdeling sammen med Enhedslisten Thy på et fælles sommermøde den 14. august med folketingsmedlem Peder Hvelplund som deltager. Sommermødet er et offentligt arrangement, hvor alle er velkomne til at hilse på både Peder Hvelplund, arbejdsudvalget og kandidater til både kommunal- og regionsrådsvalg.